Guess what! We found Nemo! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hanna & Marian - WaarBenJij.nu Guess what! We found Nemo! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hanna & Marian - WaarBenJij.nu

Guess what! We found Nemo!

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Hanna & Marian

05 Juni 2008 | Australië, Cairns

--- SCROLL DOWN FOR ENGLISH VERSION ---

Na het schrijven van mn vorige blog zijn we op de zeilboot de Samurai gestapt. Twee dagen en twee nachten op een boot wiebelen langs de Whitsundays : de bounty stranden look-a-like! Heel erg mooi! We hebben ook aangemeerd bij het Whitsunday Island. Daar in het ondiepe water gelopen (kniehoogte) waar de roggen en haaien om je heen zwemmen! Ook hebben hanna en ik onze eerste echte snorkel ervaring gehad. Super mooi, al dat koraal en vissen in verschillende kleuren! En de vissen blijven ook gewoon naast je zwemmen! Super geslaagde trip!

Na de whitsundays zijn we naar Magnetic Island geweest. We hadden een heel shit naar schimmel stinkend hostel... Balen! Maargoed, we zijn daar op dat eiland naar het 'Koala Bungalow Village' geweest wat alles weer goed maakte. We hebben nl een krokodil vast gehad (kleintje hoor), een kakatu (vogel) op onze arm gehad die ook nog eens zonnebloemzaadjes uit onze mond viste haha! Verschillende soorten hagedissen vast gehad, een python slang rond onze nekken laten slingeren en last but not least: Een koala vast gehouden!! Again: super ervaring!

Vervolgens zijn we doorgereisd naar Mission beach, waar we gelukkig in een heel leuk hostel kwamen! Vanuit daar hebben we RiverRafting gedaan: COOL!! Normaliter hebben ze 25 boten maar nu hadden ze maar 6 boten uit dus kregen wij de kans om alles te doen wat de 'extreme' rafters ook doen! Was best extreem! We gingen bijvoorbeeld zwemmend door een serie van stroomversnellingen. Je word gewoon naar beneden gezogen, bijna geen tijd om adem te halen en als je dan eindelijk uit die versnelling komt schreeuwt iedereen die aan de wal staat: ZWEMM!! Enige wat jij denkt is: ik kan t niet! haha! Duurt ff 2 minuten en dan kun je er lachend op terug kijken! Conclusie: river rafting is coolllll!!

Na Mission Beach aangekomen in Cairns. Daar hebben we een snorkeltrip op het Great Barrier Reef gemaakt. Ons werd ook een hele goedkope introductie duik aangeboden (20 euries), dus hebben we dat ook gedaan! Nou dat was echt helemaal geweldig! Er werd heel goed uitgelegd wat wel en wat NIET te doen. En ff in het water oefenen om je bril te legen, wat te doen als je zuurstofslang uitvalt, oren klaren en gaan met die banaan! We moesten elkaars hand vasthouden onder water. Het sein dat er iets aan de hand was, was 2 knijpjes in de hand. Eerste wat we vonden was: Nemo ohhh!! Je kon nemo gewoon aaien, hij zwemt niet weg! Zwemmen we verder, krijg ik 2 knijpjes van de instructeur en zet ie zn hand boven zn hoofd: haai! Ik hanna knijpen, maar die zat ergens in een droomwereldje ofzo haha... haai gemist! Maargoed, was niet dramatisch ofzo! Het was gewoon heel erg mooi onder water en het lijkt net alsof je in een andere wereld bent, in een film ofzo. Heel erg indrukwekkend en mooi!

Gister zijn we net terug gekomen van 2 dagen in het regenwoud. Heel erg mooi, en heel vochtig haha! We hebben daar ook een ontmoeting met 'scarface' gehad, een 90 jarige krokodil van 4 meter lang! We zaten veilig in een bootje hoor! Daar werd ook verteld dat een kroko wel 300 jaar oud kan worden! We hebben in Cape Tribulation wat lange wandelingen gemaakt, erg leuk en relaxed! Hiermee hebben we onze eastcoast trip afgesloten.

Morgen vliegen we rond half 12 naar Alice Springs, de thuisbasis van 'the flying doctors'. Dit gaat weer iets heel anders worden, we zitten dan nl in het midden van de woestijn! Ook krijgen we meer dingen te zien mbt de aboriginals. Word super!

See you soon!!

xxx Marian & Hanna xxx

-------------------------------

After writing my last blog we went on a trip on the sailing boat 'the Samurai'. We've been wobbeling two day's and two nights by the Whitsundays: THE bounty island look-a-like! Really beautifull. We also went on the Whitsunday island. Here you can walk in the shallow waters and ray's and sharks are just swimming around you! Here we also had our first snorkeling experience. This was really beautifull, all that coral and fish in different colors! And the fish just swim next to you! Really good trip!

After the whitsundays we went to Magnetic Island. We had a really shitty, moldy smelling hostel.. that sucked! But we went to the 'Koala Bungalow Village' on the island, what made everything ok again. We were holding a crocodile (small one ha), had a kakatu on our arm who was picking sunflowerseeds from our mouth. Several kinds of lizards, a python snake and last but not least: We cuddled a koala! Ohhh soo sweet! Really good experience!

Then we traveled on to Mission beach, were we stayed in a really nice hostel! From there we did a River Rafting tour: COOOLLL! They have normaly 25 boats, but now only 6. So we got the chance to do also the stuff they do in the 'extreme' rafting! And that was extreme! By example: We went swimming though a serie of rapids. You're getting dragged down, allmost no time to breathe and when you finally get up again everybody is screaming: SWIMMM! Only thing you can think is: no.. i can't! Haha, take's 2 minutes and than you can laugh again. Conclusion: Rafting is COOOLLL!!

After Mission Beach we arrived in Cairns. We did here a snorkeltrip on the Great Barrier Reef, but they offered us a really cheap introduction dive (20 euro's), so we did that also! Well, that was totally great! They explained really good what to do and what NOT to do. Practise a little bit in the water how to empty your glasses, what to do when you lose you oxigen pipe, clear your ears and go! We had to held hands under the water. If there was something wrong, the sign was 2 pinches in the hand. We first found Nemo down there: soo sweet. You can just pet him, it's not swimming away! So we were swimming along again, when i get 2 pinches from the instructor and he raised his hand above his head: shark! I gave hanna signs, but she was in her own dreamworld.. missed the shark.. It was really nice under water, like you're in another world or in a movie. Really impressive and beautifull!

We arrived back yesterday from a 2 day trip to the rainforrest Cape Tribulation. Really beautifull, and humid! We met 'scarface' overthere, a 90 year old crocodile of 4 meters long! We were sitting safe in a boat! They also told us overthere that a croc can get 300 years old! We made some long walks in Cape Tribulation, nice and relaxed! With this trip we finished our Eastcoast trip.

We're flying tomorrow to Alice Springs, home town of 'the flying doctors'. This is going to be something so much different, cause we're then in the middle of the desert! We're also gonna see more things related to the aboriginal culture. Gonna be fun!

See you soon!!

xxx Marian & Hanna xxx

• 05 Juni 2008 - 07:36

Irma:

Jeetje meiden weet niets anders te zeggen dan: WOW WOW en nog eens WOW.
    Super joh onvoorstelbaar in zo'n korte tijd zo ontzettend veel mee te maken WOW.
    Geniet van de woestijn en de flying docters.
    xxx Irma

• 05 Juni 2008 - 09:47

The Jaktmans:

What a wonderful trip!! We can just picture you guys having so much fun!! We miss you!!

• 05 Juni 2008 - 14:52

Truckdriver Iceland:

oh my god! We just had a 6,1 richter earthquake here and yesterday there was a polar bear in the eastern part! Miss you guys!

• 05 Juni 2008 - 16:36

Adri:

Wat een super leuk verhaal. Klinkt echt heel mooi en gezellig!
    Ben jaloers op je!
    Veel plezier bij de flying docters.

• 05 Juni 2008 - 20:50

Erwin:

Heej Marjan zie dat je nog steeds aan het reizen bent....Allemaal gaaf man, ik ben beniewd hoe je het binnenland gaat ervaren. Jolien en Rosan zijn ook in Australie en zij vinden de oostkust een zware tegenvaller qua cultuur betreft...Ik ben wel heel erg benieuwd wat je van de binnenlanden gaat zien kan je me nog wat tips geven mocht ik ooit die kant op komen.

Hier in Belize gaat alles goed, zijn net getroffen door de eerste cycloon dus das wat minder zware overstromingen overal en voedselnoot dus reken maar. die kilos gaan er afvliegen de komende weken!!!!

Mijn reis begint snel....Guatemala, Honduras, Belize, Mexico, Cuba en door naar New York en dan in Augustus kort terug in NL! Als je er bent zeker even meeten ben erg beniewd naar al je avonturen!

Geniet ervan, maar dat lukt vast wel je klinkt laaiend enthusiast!

(K) Erwin

• 17 Juni 2008 - 17:14

Irma:

Hey Marian,
    Volgens mij kom je nu gauw naar huis of niet?
    In ieder geval een hele goede reis!!!!!! Zal wel weer wennen zijn als je weer in Nederland bent.