Super eastcoast!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Hanna & Marian - WaarBenJij.nu Super eastcoast!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Hanna & Marian - WaarBenJij.nu

Super eastcoast!!

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Hanna & Marian

22 Mei 2008 | Australië, Airlie Beach

--- SCROLL DOWN FOR ENGLISH VERSION ---

Ok vervolg van het vorige blog!:
We hebben op de tuinexpo gewerkt maar nog steeds geen geld gekregen: flink besodemieterd dus!! Hanna heeft nog 3 weken in de carwash gewerkt maar dat werk was te zwaar voor mij.

Ik ben samen met Damien, fransman, naar Stradbroke Island gegaan voor 2 weken. Dit is een eiland naast Brisbane. Dat was helemaal super en relaxed, ben ook lekker bruin geworden :) Jammer om dan weer afscheid te nemen...

Hanna heeft ook een hele leuke tijd gehad in Brisbane, gefeest en veel leuke mensen ontmoet! Het was dan ook jammer om deze mensen weer achter te laten en vooral Silvia, onze Spaanse vriendin. :(

Onze reis vervolgde naar Noosa. Daar hebben we 1 nacht in een BushCamp gezeten, geslapen in legertenten. Vervolgens hebben we 3 dagen en 2 nachten gekanoed en gekampeerd. De trip was op zich wel leuk maar op het eind was het gewoon veels te zwaar, iedere dag 14 km kanoen! Ook moesten we 2x een groot meer oversteken waar ook haaien zwemmen... lekker scary met veel wind en relatief hoge golven. Gelukkig zijn we niet omgeslagen!

Daarna zijn we doorgegaan naar Hervey Bay waar we een 4wheeldrive tour naar Fraser Island hebben gedaan. Super mooi eiland en lekker ruig rijden :) We hebben daar overnacht op een aboriginal camping waar ook 4 dingo's rondliepen. De 1e ochtend betrapte ik er 2 op het stelen van onze broodjes! Ze hadden de koelbox zelf opengemaakt!

Conclusie: Mooie natuur daar, prachtige meren en uitzichten, veel leuke mensen ontmoet en aboriginals zien dansen. Ookal waren ze stomdronken, het was wel cool om te zien!

Nu zitten we in Airlie beach, we gaan vanmiddag op een zeiltrip naar de Whitsundays! Zo cool, we hebben er erg zin in! Het is ook grappig hoeveel mensen je weer 'her' ontmoet hierzo, de wereld is klein!

Wij vermaken ons hier dus nog goed, over 4 weken ben ik alweer thuis!

We genieten er volop van want je weet nooit waar je morgen in het leven staat.

Kram, hug, knuffel en kroep van ons!

-------------------------------

Hey i'm gonna continue the last story here:
We've been working on the gardening expo in Brisbane, but still didn't recieve any money, the basterds!! Hanna worked for 3 weeks in the carwash. Not me, it was too hard for me.

I went together with Damien, French, to stradbroke island for two weeks. This is an island next to Brisbane. That was absolutely great and relaxed! Got a pretty nice sun tan :) Really sad to say goodbye again...

Hanna also had a great time in Brisbane, lot's of parties and she met loads of nice people! It was really sad to leave these people behind, and especially our spanish friend Silvia. :(

Our trip continued to Noosa where we spent one night in a bushcamp and slept in a armytent! The next day we went on a 3 day 2 night canoeing/camping trip. The trip was ok, but in the end way too heavy, canoeing for 14 k's each day! We also had to cross 2 times a big lake with sharks... Pretty scary when there is a lot of wind and high waves. Luckely we didn't tip over!

After that we went to Hervey Bay from where we did a 4wheeldrive tour to fraser island. This is a really beautifull island and nice rough driving :) We camped there at a aboriginal campsite with 4 dingo's as 'pets'. I busted them the first morning from stealing our bread, they opened the coolingboxes them self!

Conclusion: Really nice nature here, great lakes, nice views, met fun people and saw aboriginals dance. Allthough they were really drunk, it was still nice to see.

We're now in Airlie Beach, cause we're going this afternoon on a sailing trip to the Whitsundays, soo cool!! It's also fun to 're'meet a lot of people, the world is small!

We're still having lot's of fun here, in 4 weeks i'm going home!

So we're enjoying everyday cause you'll never know what life brings you tomorrow.

Kram, hug, knuffel and kroep from us!

• 22 Mei 2008 - 03:13

Craig:

Hi Guys,

If this is the right tab (op bovenstannd - not meaning a lot to me) - Hi!

Looks like you are both having a great time and from the photographs have both grown sholders. These being very usful for doing unpaid work (hint: old Queensland tradition - if you don't get paid; go back and burn the F*****er down. On the on hand there are strick labor laws here that strongly favour the employee. Here of course being Victoria, but check out Queensland anyway).

Same as usual here. Sholto having completed a very intensive diploma in animated graphics along with it's $40,000 debt and his other graphics degree, has decided to start a bicyle repair business using - a bicycle. Vale is soon to return to Italy and has already been replaced with a German, so we don't talk about her much now. In fact we don't talk much now as talking is forbidden except for necessary information during all day-light periods.

I'm fine and still busy doing as little as possible.

Cheers, Craig.

• 22 Mei 2008 - 05:22

Catherine:

Great to hear from you!! What a wonderful trip you are having!!! We are thinking of you all the time.. Good to see the photos too!!! xoxox Cath, Johan and Missie

• 22 Mei 2008 - 07:27

AKKIE:

Hallo Marian en Hanna

Leuke berichten en foto's. Maar ik heb begrepen dat je het ook fijn vind om wher nei Fryslan te kommen.
    Wij binnen dan ek tige bliid dat stou gau wher thus komst,,,,,,,,
    NOG VEEL PLEZIER EN TOT GAUW.

Gr Akkie

• 22 Mei 2008 - 07:29

Irma:

Hey Marian,
    Nice to read another blog! Fine to hear you have lots of fun but it sucks that you didn't get paid.
    I liked the pictures a lot especialy the one with the group in the water.Just looking at it you can see you have fun!
    You will get real mussles doing all the things you do haha.
    Well enyoi the rest of the time you have and say hi to Hanna!
    xxx Irma

• 22 Mei 2008 - 11:23

Rakel:

Wow! I´m insainly jelous! Alot of sun and fun, hehe :) Not sure if you have oppressed your memories of Icelandic summertime, but it´s finally here after a long wait.
    Keep on enjoying your trip!

Hugs and X´s

Rakel

• 23 Mei 2008 - 12:15

Moekie:

Ja ik weet het, ik kan pas sms-se totdat je zaterdagavond---oja, das voor mij dus 's morgens---- weer trug bent.
    En dan over 4 wiekjes stap ik 's morgens hel vroeg, met heel veel plezier, 5 uur uit mijn bed, misschien ga ik er wel geeneens op, om jou van Schiphol te halen.
    Okiedokie, je hebt me beloofd om nog heel erg veel daar te gaan genieten en dat kan nu nog meer omdat dat ene stripfiguur langs is geweest.....
    Hele dikke XXX
    Mem

• 25 Mei 2008 - 21:22

Sandra:

Een reunie :D zou leuk zijn! Kun je me de do's en dont's vertellen.
    Haha dat kanoen wordt het dus NIET, miss 1 dagje :D

Leuke foto die van de hele groep. En waaauuuuw wat ziet de omgeving er daar mooi uit!! Ow wat een lekker vooruitzicht dat ik daar straks ook zit!

Liefs Sandra

• 28 Mei 2008 - 16:35

Geeske:

he marjan,nog een paar wiekjes en dan zie ik je eindelijk na 1en een halfjaar.heb er reuze zin in.geniet er nog ff van meid,en een goeiereis alvast terug.ik ben net een weekje in canada west,was erg leuk maar tekort.dikke tut en kroep van mij.

• 01 Juni 2008 - 15:39

Ellen:

Geniet nog van de laatste weken en dan hopelijk tot snel! Groetjes aan Hanna :D
    Liefs

• 02 Juni 2008 - 08:58

Christien:

Volgens mij durfde jij niet te zwemmen in het Idskenhuister meertje want er kon eens een visje tussen je benen door glibberen.
    Mijn verrassing was groot na het bekijken van foto's van jouw in duikuitrusting midden in het het grote aquarium van OL Heer.
    Wat een mooie wereld onder water, al die vissen, zeesterren, schildpadden! Geweldige ervaring moet dat zijn geweest!
    Geniet veel (en drink met mate..) en nu tot gauw!